"Deathtrip 69"

Releaser: 2011

Anvndarbetyg: 0.2/10
Antal rster: 32

Lst: 1427ggr | Kommentarer: 0 | Inlagd: 2011-05-15

Necrophagia – Deathtrip 69
Tematiska skräckdödsplattor hör ju inte till vad jag brukar sätta i mig hemmavid, och i ärlighetens namn är det svårt för att inte säga omöjligt för mig att hänga med i berättelsen som kavlas ut på NECROPHAGIAs ”Deathtrip 69” bara genom att lyssna på musiken.

NECROPHAGIA är i stort sett ett band som drivs av en karaktär vid namn Frank ”Killjoy” Pucci som har omgett sig med en oerhörd mängd medmusiker genom åren sedan bandet drog igång 1983. 6 fullängdare har det blivit genom åren, vilket kan tyckas lite, men bandet hade ett över decennielångt uppehåll till dess att den inte helt obekante Phil Anselmo fick Killjoy att starta upp bandet igen.

Musiken är, föga förvånande, rejält mörk och nedstämd. Bitvis är det mycket suggestivt – speciellt gillar jag klockorna och de dissonanta ackorden i början av Tomb With A View. Jag inser att jag kan för lite om skräckfilm för att hänga med i alla de ljudklipp från filmer som ligger mellan låtarna, så för skräckkonnässörer lär skivan uppskattas ännu mer. Musikaliskt håller det bitvis – det finns aningens för många partier där jag tycker att det där berömda bettet saknas och riff som känns lite för urvattnade. Bäst låter helt klart Suffering Comes In Sixes som både har ös och väl tilltaget sväng, med rent ljuvligt tuggande gitarrer, men som helhet lämnar ”Deathtrip 69” mig ganska ljummen ska jag erkänna, och tvingar mig att konstatera att skivan är helt okej, men inte så mycket mer.